Translate

søndag 20. juli 2014

Frisk drikke som hjelper mot blodsukkerstigning og sultfølelse

Ja, jeg kom nesten litt tilfeldig over denne drikken. Første gang var på Finnskogtoppen i våres, jeg drakk ikke mye av den der, for jeg syntes det var litt sært,men nå for et par dager siden, kom jeg på denne drikken som jeg tenkte jeg ville prøve igjen. Jeg ante ikke da hva den var god for. Jeg ville bare ha en tørstedrikke jeg. SÅ jeg tok en gammel brusflaske 11/2 liter og fylte med vann og en dæsj med......




 edikk. Det høres ikke så godt ut, men om du setter det kaldt i kjølekskapet, så var det faktisk forfriskende godt. OG det jeg oppdaget var at blodsukkeret var jo heeelt normalt hele tiden og jeg var mett. Jeg googlet da eddikvann og så at det var brukt både mot blodsukkerstigning dvs når du drikker det til maten og mot sultfølelse feks ved slanking når man spiser mindre mat. Grunnen til dette var at eddik virker slik at maten i magesekken tømmes saktere over i tarmen og bruker da lenger tid på fordøyelsesprosessen. Derav det lavere blodsukkernivået og metthetsfølelsen. Tar du medisiner mot diabetes, så pass på blodsukkeret ditt! Det holder med ett stort glass ( 3-4 dl) til hvert måltid.

Oppskrift på eddikvann:

2 ts ( eller 1 ss ) eddik til 1 glass vann   ( fungerer med helt vanlig eddik eller eplesidereddik )


1 kommentar:

  1. viss du er interesert, vil jeg anbefale å prøve fermentert mat og drikke. kanskje lese om insulin og probiotiske bakterier. Legger ved en liten link her: https://www.sepalika.com/type-2-diabetes/probiotics-and-diabetes/

    SvarSlett

Gi meg gjerne tilbakemeldinger på bloggen<3